Tuesday, April 20, 2010

Dags för lite bilder, för det var ju ett tag sedan nu. Jag tror jag hade en bra idé för något tag sedan, att jag skulle lägga upp en bild med varje blogginlägg. Och så blev det ju inte, men nu kommer här iaf några bilder för att jämna  ut saker och ting. 


Klicka på bilderna för att se dem stora!!


















Här ser ni den nya persiennen! Visst är den fin? Jo, jag vet att den sitter ganska högt, men om man drar ner den längre så syns den andra (fula) persiennen imellan, och det blir inte snyggt. Som ni ser här så syns den nu inte alls.
Men! Ni ser även alla mina nya blommor! Jag hade inte tillräkligt många krukor så jag fick ta till en mugg (eller hink, som min familj föredrar att kalla mina precis-lagom stora kaffekoppar). De blev så olika alla krukorna att det faktiskt gick ihop. Och ser ni att jag även lyckats matcha krukan på tvättmaskinen med både brickan den står på och ramen som hänger ovanför? Helt omedvetet!






















Lite mer närbild på blommorna. Tycker om dem.





















Av någon anledning kostade denna växt lika mycket som alla i fönstret, plus en som står i sovrummet (med krukor, skall tilläggas). Hur det kommer sig vet jag ej.


























Persiennen nerdragen. Tycker det är lite gulligt att blomman tittar ut ändå, fast det ser man ju inte så tydligt på denna bild. Jag har även flyttat kvastdamsugaren till andra sidan bokhyllan... den är fin men behöver ju inte vara i fokus, precis.




















Dagens inköp. Jag har länge, länge velat ha dessa skålar. Och nu har jag dem! I lila och rosa! Kunde inte bli bättre!



















Detta är dagens inköp i sällskap av tidigare inköp. E känner nog igen de andra slevarna, och kakformen kommer snart att invigas. Ni märker när.





















 Här får ni förklaringen till varför jag valde den färgskala jag valt. Jag hade denna jättebunke redan, och då kunde jag väl lika gärna matcha den lite sådär. Och jo, denna bunke är enorm. Helt underbar, helt enkelt.






































Favorithörnan i köket. Och jo, jag använder det mesta i denna bytta ofta, trot eller ej. Så fort mina låder kommit får dessa redskap sällskap av lite fler, men då åker rivjärnen ner i lådan - de står där nu för att deras handtag är tjocka, och hjälper därför till att hålla allt annat upprätt.

Så, det är vad jag gjort idag. Men jag har även hunnit med att betala räkningar, och gått hem från Trianglen. Det tog ung. 20 minuter, tror jag - men då gick jag inte så fort utan tyckte mest att det var skönt att gå i regnet en stud. Jo, ibland kan man tycka det, särskilt när man inte varit ute och gått på ett tag.

 (Jag vet inte varför det blir så stora mellanrum mellan text och bild, men ju mer jag försöker fixa det desto värre blir det... men det funkar väl som det är, hoppas jag!)

2 comments:

Elin said...

Det ser väldigt trevligt ut tycker jag. Dit får vi nog åka på besök en dag...

soph said...

Det tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé! :)

Post a Comment