Monday, April 19, 2010

Kvällen spenderades hos min kusin F och hans fru (eller flickvän, jag vet inte om de är gifta... ojdå) och deras underbara lilla dotter. Jag fick till och med en kram innan hon gick och la sig. Sen tyckte hon om mina skor, så det uppskattades ju, särskilt eftersom Miss M också gjorde det och brukade leka Puss in Boots de dagar jag hade dem.

I morse fick jag den brillianta ideen att puts glasdörrarna på balkongen, dvs de dörrar som går att dra för. Ringde först fastighetsbyrån och frågade om man kunde och fick putsa själv, och det fick man - nyckel skulle jag nog hitta någonstans för att kunna låsa upp dem så att de kan svängas innåt balkongen. Hittade nyklen ganska snabbt och satte igång. Det gick jättebra tills jag kom till den sista dörren som inte bara svängde upp utan helt hoppade av. Så jag stod där med en stor och ganska tung glasdörr i famnen. Oj, tänkte jag... det var ju inte bra. Och det kändes som att det kunde sluta med en dyr nota.

Men! Efter att ha fått lite lätt ånget och lite mer panik fick jag tillslut rätta på det hela. Fastighetskontoret ringde tillbaka eftersom jag ringt dem mitt i alltihop, och han undrade om jag stod här med en dörr i famnen. Jag sa att det gjorde jag inte, för då hade jag nog inte svarat... men att jag fixat det (alldeles själv!!) men att jag uppskattade att han ring tillbaka. Sen passade jag på att frånga om det kanske är ett känt fenomen, och han sa "Man kan väl säga som så att det har hänt förut." Med andra ord, det var inte bara jag som råkat stå där och undra vad sjutton jag skulle göra.

Så, efter lite jobb har jag nu glasdörrar som man kan... se igenom! Det blev en enorm skillnad, kan jag säga, fast jag fick ju putsa om en del efter alla de fingeravtryck som uppstod mitt i paniken.
Jag tror nog det kommer ta ett tag innan jag putsar igen, fast man ska ju ta itu med sina rädslor snabbt så det kanske inte tar så lång tid trots allt.

Nu får man bara hoppas på att det inte regnar på hela sommaren. Men jag antar att jag ska vara glad att det inte regnade idag.

Inga andra nyheter. Imorgon blir det bank och arbetsförmedling och faxa grejs och gå till begravningsbyrån. Kul!

Just nu har jag jätte huvudvärk, så det blir sängen nästa. Vet inte om jag håller på att bli sjuk, men jag tog vitaminer osv bara för att... imorgon blir det mycket grönsaker, har nog inte riktigt ätit så många som jag ska de senaste dagarna. Och vatten istället för kaffe är nog inte heller någon dum idé, fast jag brukar ju vara bättre på det än vad jag varit idag. Fast det brukar man nog inte få ont i halsen av, så ... tja, vi får se var detta slutar. Kan ju vara träden som knoppar utanför - förresten, körsbärsträdet precis utanför håller på att slå ut så jag kanske tar några extra dagar på mig att komma till Hlm om det börjar blomma snart... för då kommer jag sitta på balkongen och njuta av det! :)

No comments:

Post a Comment