Wednesday, June 30, 2010

Dagen inleddes med insikten att idag är en molnig dag.

Det betyder att det inte blir någon stund i solen. Efter att detta konstaterats gick jag och la mig igen, men sova kunde jag inte eftersom fönstret bestämt sig för att slå mot rullgardinen (som har stålkant). Om Rich varit här hade han haft mycket kul åt mig eftersom jag hoppar av minsta lilla oväntade ljud. Jag  beter mig som en lite hypad spratteldocka, typ.

Vad gör man då en molnig dag? Jo, man går ut med allt pappersliknande material till kontainern och sedan dammsugar man och tvättar golven. Fast det behövs ändå göras så det är ju bra att det blir gjort.

Igår fick jag lust att baka en kaka så jag bakade en honungskaka i Nalle Puhs anda. Den blev dock inte jättegod, men jag hoppas att en natt i frysen och sedan lite upptinande i micron gör susen. Om inte annat kan gäster väntas göra tappra försök till att övertyga mig (och sig själva) om hur god den är. (Eller, nej... så elak är jag inte. Är den inte god idag åker den ut.)

No comments:

Post a Comment