Monday, July 26, 2010

 Det där med att ha en blogg kan bli lite långrandigt när det inte händer något - kanske inte för mig men för dem som läser dem.

Fast jag kan nog inte säga att det inte hänt så mycket sedan jag sist skrev eftersom min far och hans fru haft ett hejdundrandes party för mig för att fira min examen och att jag nu befinner mig i Sverige för en tid framöver (än vet ingen hur länge, aldra minst jag själv).

Sedan råkade jag fylla år en vecka efter det, och då blev det lite besök och festligheter här. Det var lite extra kul för jag har inte firat min födelsedag med paket och tårta på dagen sedan jag fyllde 25, och då var det inte med familjen utan en familj jag jobbade för. Så det kändes bra.

Och inte för att skryta men jag har fått fler presenter de senaste två veckorna än jag har fått de senaste åren, borträknat vad mamma gett mig. En del av dem har jag önskat mig i flera år men andra visste jag inte att jag önskade mig, men insåg när jag fick dem att om jag vetat att de fanns hade jag visst velat ha dem. Dem kommer det lite bilder på vid senare tillfälle.

I andra nyheter har jag börjat måla lite eftersom jag inte haft lust att sticka på flera månader. Än så länge har jag bara gjort en liten grej och den blev inte alls som jag tänkt mig, men grejen med att måla är ju att man kan göra flera försök... med just stickning är det lite mer strukturerat, så det är kul att göra något som man kan bestämma lite mer över.

Nu blir det snart sängen, körde extra mycket kondition idag (och ska forstätta med det iaf ett par månader och se vad som händer). Men, nu är jag i vilket fall som helst ganska trött. Jag tror att det lite svalare vädret hjälper lite med att sova också eftersom jag inte sovit så bra på ett par veckor, och igår sov jag som om jag inte gjort det på ...just flera veckor. Fast det känns skönt att ha börjat med mer kondition, jag gick tillbaka några år för att se vad som funkade bäst sist jag tränade med bra resultat vilket är vad som sporrade mig till att börja med det igen. Och när jag var klar med dagens pass kände jag mig inte alls trött utan bara riktigt nöjd och glad och stolt. Precis som man alltid ska!

No comments:

Post a Comment