Tuesday, July 27, 2010

Jag gick och tränade idag. Provade på cirkelgym för första gången, vilket består av mellan 18-20 stationer (kommer inte ihåg just nu och det står inte på hemsidan, men man är kör två och två på en station och det finns mellan 36 och 40 platser per pass).
I alla fall, körde ett sånt pass idag och det kändes skönt. Det är en blanding av styrka och kondition och man kör 45 sekunder vid varje station och sedan har man 7-10 sekunder att byta till nästa övning. Jag började lite mjukt med ett medel pass vilket betyder att man kör två varv, eller kör varje station två gånger. Kändes riktigt skönt och enlight min pulsklocka brände jag bort 642 calorier. Inte illa.

Efter det passet körde jag 14 min på en recumbent bike, och sedan 16 minuter crosstrainer/elliptical. Jag kompletterade med lite styrka och sedan tog jag mig hem på nåt sätt, för jag var inte lite trött. Men välidgt nöjd! När jag kollade pulsklockan för vad jag gjort mig skyldig till när allt var sagt och gjort visade den 1010 kalorier. Oj då!

Så nu har jag tagit tag i det där med att göra mer cardio, eller kondition. Så får vi se vad det leder till, men förhoppningsvis bra saker.

Nu blir det sänger, är lite sådär jättetrött.

No comments:

Post a Comment