Thursday, July 29, 2010

Idag har varit en riktigt trööööööög dag... min internetuppkoppling fungerar inte. Nu är den i och för sig inte min, men det behöver vi ju inte prata högt om. Det har hänt en gång innan att den inte fungerade på en hel dag, men lite irriterande var det. Så även idag.

Men, iaf, lite har jag hunnit med. Vad jag gjorde i förmiddags och under eftermiddagen men jag fick i alla fall massor gjort. Håller på att översätta en liten bok till småttingarna i New York - hörde förresten från dem idag. De håller på att köpa lägenheten de bott i sedan 4 år tillbaka, så jag antar att det betyder att de kommer att stanna! Fick även reda på att hösten kommer att gå till renovationer - jag avundas dem inte, men de kanske kanske kan bo i en av jobblägenheterna så länge (som min familj gjorde när de hälsade på). Jag är ganska säker på att badrummen och köket är det hon syftar på, och antagligen golvet i hallen. Ska bli kul att se hur det blir när allt är klart, måste ju åka och hälsa på dem och se!
Och så måste jag erkänna att jag vill tillbaka, för jag saknar NYC och dem väldigt mycket just nu. De var ju i princip min familj när jag var där. Det är i och för sig lite konstigt för jag hade aldrig hemlängtan när jag var där, inte en enda gång. Kanske att jag kom ihåg saker och ville hälsa på, men aldrig såhär. Kan man ha hemlängtan åt fel håll?

I kväll åkte jag iaf till gymmet. Jag var lite spänd för igår köpte jag nya skor till spinningen. Sist jag gick var det inte så kul - lite för att det gjorde så förgjordat ont i baken men mest för att det gjorde väligt ont i fötterna när man skulle stå upp. Men jag fick tipset att köpa spinningskor som har en väldigt hård sula. Igår gick jag till Inter Sport (Stadium på Mobila är uteslutet, handlar aldrig där igen) och tittade lite. Det visade sig att den billigaste varianten var den som passade! Så jag tog dem efter att ha frågat om jag kunde prova dem några minuter på gymmet och se om de gjorde någon skillnad, och om de inte gjorde de kunde jag lämna tillbaka dem.

De gjorde en enorm skillnad och passet idag gick riktigt bra, och jag kunde stå en hel del. Jag kanske inte riktigt trampade i takt men det kommer med tiden, det vet jag av erfarenhet. Jag fick iaf ut mer av passet idag än sist, och det var ju det som var meningen.

Efter det gick jag till gymmet och tog 20 minuter på crosswalkern, och sen lite styrka på det. Det börjar kännas skillnad nu, och det är det jag har saknat så det är skönt att få den känslan igen. Nu är det bara att köra på och vänta på resultat.

Sen måste jag bara säga detta, och sen kommenterar jag inte den saken mer. Jag vet att det är både motion och diet som behövs för att viktnedgång ska fungera. MEN jag behöver inte synpunket på vad jag gör. Jag har gjort detta innan och fått utmärkt resultat. Jo, dieten är viktig, men det är när jag slutar träna som jag går upp i vikt. Varför? För när jag inte tränar äter jag inte så bra heller. Om träningen gör så att jag tänker två gånger till på vad jag stoppar i mig ... Nej, rättning. Träningen gör att jag automatiskt äter bättre utan att ens tänka på det. Vi kan väl säga som så att om det inte syns någon skillnad om två månader så kan vi diskutera saken då? Just nu är jag inställd på att träna och kör fyra pass i veckan plus min egen träning och jag vill inte förklara eller försvara det just nu. Jag vill bara köra på.
(Detta vänder sig inte bara till er som läser bloggen utan många i största almänhet som har kommentarer osv - visst, de kommer från "a good place" men ibland blir det mest påfrestande).


Imorgon har jag ett cirkelgymspass, vilket betyder 3 rundor på circelgymmet. Ska bli kul att se hur det går - i tisdags gick det hur bra som helst, och jag hade helst gått ett varv till (vi gjorde två varv då).


Nu blir det sängen nästa... det är ett annat stort plus med att träna, man sover mycket bättre. Och alla som känner mig vet att det är något jag behöver!

No comments:

Post a Comment