Saturday, July 31, 2010

Jag visste inte att jag hade så mycket planerat idag, men det hade jag tydligen.

I går morse åkte min nya rullgardin i golvet. Eller rättare sagt, den brakade ner med ett förfärligt dån och lämnade lite hål i väggen samt att ena beslaget som håller den uppe gick i tu. Det blev till att improvisera igår natt med ett lakan som inte riktigt räkte till, så det blev till att införskaffa en ny idag. Det visade sig att Hemtex hade både billiga och bra varianter, så det blev en sådan. Jag tror jag har transporterat det mesta på min cykel nu, men det var förvånansvärt lätt att få hem rullgardinen på det sättet.

Just det. Innan jag gjorde det cyklade jag upp till min farbror för att leverera något som blivit glömt hos pappa för ett par veckor sedan. Hela vägen dit var det motvind, så det blev en lite mini workout.

På Mobila fick jag även ivägskickat ett paket till USA och småttingarna som jag saknar. Det kanske inte kommer innan deras semester, men det är kanske roligare för dem att ha något som väntar på dem när de kommer tillbaka.

Jag fixade även ett par nya pumps som jag insåg att jag inte har längre. Jag lämnade ju alla mina skor i USA... dvs ganska många par. Men nu har jag iaf ett par vanliga svarta pumps med lite högre klack som passar till allt. Perfekt.

Sedan blev det till att införskaffa clips till mina spinningskor (så att man sitter fast i pedalerna, vilket gör att man får mer "drag" när man trampar och tar i lite mer även då man drar upp benen och inte bara när man trycker ner). Jag rådfrågade min spinningledar-kusin som sa att det var en bra investering inte bara för att träningen blir bättre, men hennes första par hade hållt i 10 år... så då blir det ju inte mycket per år, eller per gång för den delen.  Samma kille som hjälpte mig med skorna var där idag, och sist sa han att jag kunde få clipsen billigare om jag köpte dem samtidigt som skorna, vilket jag ju då inte gjorde. Jag funderade på att fråga om jag fortfarande kunde få dem billigare, men tänkte att nej, det spelar ju ingen större roll. Men han märkte ned dem ändå, och sen hjälpte han mig hitta ett par nya löparskor eftersom de jag haft och älskat ett bra tag nog tagit det dom kan.

Sen blir det invecklat men lång histora kort, fick cykla till ett annat Inter Sport för att hämta rätt storlek, men de hade fel färg (och fel pris, 1400 istället för de 600 jag planerat lägga ut). De hade samma storlek som Mobilia, men jag tog dem ändå (de sitter bra men jag har helst aningen mer marginal, men de satt helt klart bäst av alla dem jag provade). De sitter dock lite konstigt så det blir till att åkta till Mobilia igen imorgon för att ta det andra paret som satt bra. Mitt liv i ett nötskal!

Jag hade tänkt träna också idag, men gymmet stänger tydligen kl 17 på lördagar, och jag trodde de hade öppet till 19 eller 20, så det blev inget tränat. Men jag kollade hur långt jag cyklat idag och det blev runt 15km, så det räknas allt som en liten miniworkout.

Imorgon blir det dock gymmet samt Indoor Walking, vilket betyder att det är sängen nästa. :)

No comments:

Post a Comment