Monday, August 16, 2010

För några år sedan skulle jag hyra Brokeback Mountain. Jag råkade hyra Cold Mountain istället... hur det gick till vet jag inte, men iaf.

Det är ingen kul film alls, och den visas på 8an just nu. Men den är grymt bra (no pun intended) så jag måste ju titta på den igen.

Andra nyheter? Jo då. Översvämning i källaren. Så nu måste allt ut och sortars igenom. Jag orkar inte, har inte alls lust att gå igenom förrådet igen. Det var inte alls kul att moppa upp en hink smutsvatten efter ett dubbelt pass på gymmet heller, kan jag meddela.

Och det börjar ju bli mörkt nu, på kvällarna. Jag tyckte det var lite dumt att det inte fanns någon lampa över vasken så man kan se vad man gör när man diskar. Det har irriterat mig ganska mycket den senaste veckan. Men så idag, när jag stod där och tyckte det var dumt... ja. Då inser jag att det är ju något som sitter där, under skåpet... som visar sig vara en lampa. Den fungerade dessutom!

Ibland kan man känna sig lite dum.
Och just det, jag har fortfarande inte sett Brokeback Mountain. Men Cold Mountain har jag snart sett två gånger.

No comments:

Post a Comment