Tuesday, August 24, 2010

Oj vad min blogg har varit kul på senaste tiden.

Det händer inte så mycket. Inte mycket alls. Söker jobb, gymmar, sover. Får konstig post. Alldeles för mycket reklam... (en full pappers ICA kasse i veckan, typ... det är för mycket.) Tänker att jag ska städa men kommer aldrig för mig att göra det... eller, jo, det gör jag ju. Men hallen blir alltid så rörig och det är irriterande. Jag trodde att när man blev vuxen skulle man ha ordning och reda (och ett köksskåp fullt med tablettaskar). Jag har varken ordning eller ett skåp fullt med tablettaskar.

Jag tror min spis håller på att gå sönder. Den har börjat göra klickande ljud när man sätter på plattan. Den har inte gjort det innan men den verkar ju inte helt ny om man säger så, och den har nog inte använts alls på flera år. Men jag vill inte köpa ny spis, för om jag gör det vill jag göra om köket samtidigt... eller iaf lägga på ny diskbänk för den jag har gör mig galen.

Jag hörde ett par grannar gräla precis, och försökte tjuvlyssna men spisen knakade så mycket så jag hörde inte riktigt. Han var iaf jätte irriterad och sa "SLUTA!" hela tiden och hon sa "Men det är ju inte min cykel." Jag förstod aldrig vad det handlade om, men någon kom och så var det jätte trevliga och sen när personen gått började det där "SLUTA!!" igen. Efter 5 min gick de in. Tur jag inte bor vägg i vägg med dem. Eller den som hade fiol lektion tidigare idag... då skulle jag nog bli lite trött.

Sängen nästa, nästan lite tidigt för att vara mig... Men huvudvärken från helgen sitter i. Den försvann innan idag i några timmar men så fort jag tänkte att det var så skönt att bli av med den så kom den tillbaka. Sova kanske kan hjälpa, även om det inte gjort det hittills.

Men, jag har ju en bild!  Pappa tycker ju inte om när man bloggar om sin frukost men sin middag har han inte sagt något om! Här är min standard middag: lax med grönsaker. Idag blev det lax med broccoli. Jag har blivit lite pseudo vegetarian, inget kött men fisk och ägg går bra. Varför det blivit så vet jag inte men jag känner inte alls för att äta kött just nu, inte ens kykling. Inte här iaf, på andra ställen går det hur bra som helst.

No comments:

Post a Comment