Thursday, August 5, 2010

Idag och igår har jag varit extra mega trött. Det har säkert att göra med att jag kört dubbla pass denna veckan och fått någorlunda ordning på maten, men fyyyy vad man kan vara trött.

Spinning har blivit mitt nya nöjesmoment, förutom att det är hur jobbigt som helst och man helst vill göra något annat när man först sätter sig på cyklen. Men nu har jag fått ordning på mina clips (som sitter fast i pedalerna) och börjat förstå grejen med att stå upp och trampa. Idag var jag på ett medel pass, men jag tror inte tränaren var medveten om det eftersom det var position två och tre mest hela passet (position ett är att sitta ner, två när man står rakt up och tre när man har baken *över* sadlen och håller långt fram på styret så ryggen är som ett C). Jag tror jag överbelastat mina knän med för mycket ben press, så jag tar en break från det nu medans jag bygger upp musklerna runt just knäna lite mer. Det blir desto mer deadlifts och benböj istället, så får vi se om det hjälper. Men, det gör också att crosstrainern inte är så kul, i alla fall inte den sorten de har på passen. Den varianten de har på gymmet är helt ok.

Så denna veckan har jag kört mest spinning, men imorgon har jag ett crosstrainer pass. Helst skulle jag ha varit med på det cirkel gym de har på eftermiddagen men jag kom på det för sent så nu är det fullbokat. Jaja, har ju ändå kört två pass nu i veckan så det får väl räcka.

Annars händer det inte så mycket. Det finna absolut inga jobb just nu, men jag hoppas det kommer lite fler alternativ snart. Vi får i alla fall hoppas på det. Om en eller två veckor kommer jag ta kontakt med företag själv, men jag väntar med det till semestertiden är slut och folk hunnit komma tillbaka till jobbet lite. Det där med 5 veckors semester är fortfarande lite främmande för mig, men jag skulle ju inte ha något emot att själv ha det så då blir det ju till att hitta jobb. Sen nästa sommar kommer jag också glassa runt och ha någon som väntar på att mina 5 veckor är över så att världen kan börja rulla igen.

Gonatt!

No comments:

Post a Comment