Friday, August 27, 2010

Mitt liv i ett nötskal

Idag åkte jag ner till Djäknegatan (fick ringa till en kompis för att komma ihåg vad gatan och affären jag skulle till hette). När jag väl kom dit jag skulle efter att ha behövt gå en halv gågata under festivaldags (hu!!) visade det sig att de hade stängt till kl 15.00. Klockan var nu 14.02, och jag hade mycket tid över att komma på något att hitta på. Inte nog med att jag inte ville hitta på något förutom att köpa det jag kommit för att köpa så fanns det inget kul i närheten. Så jag gick in på Löparlabbet, där jag köpte strumpor. Första felet, för jag behöver inte strumpor och det var inte sånna jag ville ha, men nu har jag dem. Jag hoppas på att de är alldeles fantastiska strumpor som kommer förändra mitt liv, men vi får se.

Sen kom jag på att Panduro ju inte ligger så långt därifrån. Så jag gick dit, utan att ha något att köpa. Hoppade till lite när jag såg att de hade en skylt där det stod "Sy och Sticka" men de hade bara strunt stickor och fejk garn, så det blev lite besvikelse där. Men tur ändå, så sparade jag dem pengarna. Trodde jag.

Jag försökte mest få tiden att gå och tittade på många saker i detalj. Många, många saker har de, så jag tittade på mycket. Men inget jättekul. Sen kom jag till scrap avdelningen, och som nog några av er vet så scrappar jag inte. Helt plötsligt ser jag ett helt block med en massa glittriga och fina papper, och jag kunde inte lägga ner det. Så nu har jag en helt block med 48 ark 1/2 glitter or brilliant scap-ark med fågelholkar, flugsvampar, blommor och rutor. Några ränder också, tror jag.
Elin, jag hör av mig.

Sen kom jag iaf dit jag skulle och fick det jag kommit för att skaffa. Plus två normal stora proteinbars, fast dem fick jag helt gratis!

När jag väl kom hem blev det lite stress eftersom jag skulle till gymmet och inte hunnit äta. Jag hade planerat dagen väldigt väl men jag hade ju inte räknat med att få vänta en timme, men jag hann det jag skulle och kom iväg i tid.

Nästa vecka börjar allvaret, kanske. Vi får se.

1 comment:

Post a Comment